راهنماي سفر به آنتاليا

۱۹ بازديد

آنتاليا يكي از زيباترين شهرهايي است كه به عمر خود ديده‌ايد.

امروزه گردشگراني كه به اين شهر سفر مي‌كنند، مي‌توانند براحتي مفهوم واقعي حرف ابن بطوطه را دريابند. آنتاليا يك شهر مهم در بخش شرقي ساحل مديترانه است. اين شهر روي يك زمين حاصلخيز و مسطح واقع شده است و از نظر ارتفاعات پوشيده از برف هم چيزي كم ندارد.

 

آنهايي كه علاقه به تاريخ دارند هم در اين شهر مايوس نخواهند شد. غار كارائين كه در شمال اين شهر واقع شده است آثاري از روميان، امپراطوري روم شرقي و سلسله‌ي سلجوقيان را در دل خود پنهان كرده است.

 

امروزه با سفر به آنتاليا شهري مركب از مدرنيته و سنت را خواهيد ديد. از بحث زيبايي‌ها و جاذبه‌هاي گردشگري هر شهر كه بگذريم، موارد مهم ديگري هم هستند كه بايد براي سفر به آنها توجه كنيم و از آنها بدانيم.

 

فرودگاه

 

 فرودگاه بين‌المللي آنتاليا با فاصله‌ي حدودا ۱۰ كيلومتري شرق شهر قرار گرفته است و براي هر دو پرواز چارتر و معمولي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. البته گردشگران ايراني بايد بدانند كه پروازهاي ايراني اجازه‌ي فرود در اين فرودگاه را ندارند و به اجبار بايد از فرودگاه اسپارتا استفاده كنند كه ۳ ساعت تا آنتاليا فاصله دارد.

 

اگر پروازتان در فرودگاه بين‌المللي آنتاليا نشست، مي‌توانيد با استفاده از تاكسي‌هاي موجود به مقصد مورد علاقه‌اتان برسيد. به علاوه مي‌توانيد از اتوبوس‌هايي كه هر ۳۰ دقيقه به سمت مركز شهر حركت مي‌كنند نيز استفاده كنيد.

 

حمل و نقل عمومي

 

دولموش

 

يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي يك سفر آگاهي راجع به حمل و نقل عمومي شهر يا كشور ميزبان است. خوشبختانه در آنتاليا هم مي‌توان به وسايل نقليه‌ي متنوعي چون دولموش و ميني‌بوس دسترسي داشت. هر كدام از اين‌ها مزيت‌ها و معايب خاص خودشان را دارند. دولموش كمي گران‌تر از ميني‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها تمام مي‌شود، ولي مي‌توانيد هر جايي كه بخواهيد پياده شويد.

 

جاهايي كه بايد ديد و كارهايي كه بايد انجام داد

 

مقاله‌هاي مرتبط:

 

۱۰ شهر جادويي تركيه

راهنماي سفر به سلطان احمد، شهر قديم استانبول

در آنتاليا علاوه بر مكان‌هاي طبيعي زيبا و خيره‌كننده، آثار تاريخي زيادي هم براي ديدن وجود دارد. آنهايي كه به تاريخ علاقه دارند، مي‌توانند از تعداد زيادي سايت تاريخي موجود در اين شهر ديدن كنند. آثار تاريخي چون طاق نصرت هادريانوس، هيراپوليس و منار شياردار از اين دسته‌اند.

 

موزه‌ي آنتاليا

 

موزه آنتاليا

 

در موزه‌ي آنتاليا آثار بسيار جالب توجهي چون مجسمه‌هاي رومي، تابوت عظيم و بخش‌هايي از تئاتر پرگه را خواهيد ديد. در ميان آثار جالب به نمايش گذاشته شده مي‌توانيد استخوان فك بابانوئل را هم ببينيد.

 

منار شياردار

 

منار شياردار

 

اين منار قرن سيزدهم ميلادي و به دستان سلطان كيقباد ساخته شده است و بناي مشهور شهر محسوب مي‌شود.

 

دروازه هادريانوس

 

دروازه هادريانوس

 

اين بنا پيش از بازديد امپراطور روم در سال ۱۳۰ ميلادي ساخته شد و بخشي از ديوار شهر قرون وسطايي است. در گذشته اين دروازه به عنوان ورودي شهر آنتاليا استفاده مي‌شده است.

 

اسپندوس

 

اسپندوس يك تئاتر باستاني است كه صحنه‌ي آن تا الان هم دست نخورده باقي مانده است. اين تئاتر ۲۰۰۰۰ نفري به خاطر اينكه سلجوقيان از آن به عنوان محل اقامت استفاده مي‌كردند سالم مانده است. دهه‌ي ۲۰ ميلادي بود كه آتاتورك تصميم گرفت اين تئاتر را بازسازي كند. امروزه از اسپندوس براي اجراهاي بزرگ موسيقي استفاده مي‌شود.

 

هيرا پليس و پاموكاله

 

پاموكاله

 

هيراپوليس يك شهر باستاني و در حال حاضر يك جاذبه‌ي گردشگري پرطرفدار روي قله‌ي پاموكاله است. احتمال زياد از چشمه‌هاي آب شور پاموكاله هم شنيده‌ايد. چشمه‌هاي رنگي و مطبق كه در دنيا تنها نمونه‌ي مشابه آن در ايران و در منطقه‌ي باداب سورت واقع شده است. هيراپوليس و پاموكاله جز ميراث به ثبت رسيده‌ي يونسكو هستند كه نبايد تماشاي آنها را از دست داد.

 

ميني‌سيتي آنتاليا

 

ميني سيتي آنتاليا

 

قدم زدن در اين پارك كوچك كه نمونه‌ي مينياتوري برخي از مناطق ديدني تركيه است، حال و هواي خاصي دارد. بازديد از اين شهر يك ديد كلي نسبت به جاذبه‌هاي گردشگري تركيه به گردشگران مي‌دهد.

 

ترمِسوس

 

در ۳۰ كيلومتري شهر آنتاليا شهر باستاني ترمسوس قرار گرفته است. در كنار مناظر ديدني، گياهان و جانواران كمياب، مي‌توانيد آثار باقي مانده از يك معبد بزرگ، قلعه و ديوارهاي اين شهر را ببينيد.

 

پرگه

 

پرگه

 

پرگه در شرق آنتاليا قرار دارد و سال ۱۵۰۰ ميلادي و پيش از آنكه يوناني‌ها در اين منطقه ساكن شوند، سكونت‌گاه هيتيان بوده است.

 

در اين منطقه در حال حاضر مخروبه‌ها و آثار باقي مانده از يك تئاتر، استاديوم و خيابان‌هايي با ستون‌هاي بزرگ رومي باقي مانده است. با بازديد از اين مكان در زمان سفر خواهيد كرد.

 

سايد

 

سايد

 

بين آنتاليا و آناليا محلي با نام سايد قرار دارد كه يكي از وعده‌گاه‌هاي كلوپاترا و ماركوس آنتونيوس بوده است. در اين منطقه يك تئاتر ۲۵۰۰۰ نفره قرار دارد و كنار تئاتر حمام رومي به يك موزه‌ي باستان‌شناسي زيبا تبديل شده است.

 

ماناوگات

 

يكي ديگر از مناطق ساحلي استان آنتاليا ماناوگات است. اين منطقه به سواحل شني و آب و هواي آفتابي، سايت‌هاي تاريخي، آبشار و غارهايش شهرت دارد. به علاوه از نظر رستوران، مراكز خريد و اقامتگاه هم ماناوگات شهري غني در زمينه‌ي گردشگري است.

 

بسكوناك

 

بسكوناك پارك ملي بين آنتاليا و آناليا است كه از نظر طبيعت بسيار زيبا بوده و از نظر دماي هوا سردتر از مناطق ساحلي است.

 

آكواريوم آنتاليا

 

دلتان مي‌خواهد دنياي جادويي زير آب را كشف كنيد؟ حتما سري به آكواريوم آنتاليا بزنيد و هزاران موجود زنده‌ي زير آب را تماشا كنيد.

 

حتي مي‌توانيد در اين مجموعه و در بخش "دنياي برف" با برف واقعي بازي و اگر خواستيد با كوسه‌ها و سفره‌ماهي‌ها شنا كنيد. اين آكواريوم به علاوه بزرگ‌ترين تونل زير آبي دنيا را دارد.

 

پارك آبي و دلفين‌هاي تروي

 

پارك آبي تروي

 

مي‌توانيد در اين پارك آبي از سرسره‌ها و ديگر وسايل آبي لذت ببريد و زماني را هم به تماشاي دلفين‌ها بنشينيد يا اگر خواستيد با اين موجودات خارق‌العاده شنا كنيد.

 

ماجراجويي در دل طبيعت

 

اگر اهل ماجراجويي و هيجان هستيد، مي‌توانيد قايق‌سواري در آب‌هاي خروشان را امتحان كنيد. نگران نباشيد، براي انجام هر يك از فعاليت‌هاي ماجراجويانه گروه‌هاي حرفه‌اي همراهيتان خواهند كرد.

 

اسپاي اشرافي ريكسوس

 

احتمالا نام مجموعه ريكسوس را شنيده‌ايد. در اين مجموعه انواع خدمات ريلكسيشن مثل انواع ماساژ و استفاده از حمام‌هاي تركي و برخي خدمات آرايشي ارائه مي‌شود.

 

ساحل كنيالتي

 

يكي از زيباترين سواحل اين شهر ساحل كنيالتي است. در اين ساحل انواع تفريحات براي تمام اعضاي خانواده وجود دارد. بزرگترها مي‌توانند از نشستن كنار ساحل لذت ببرند و كوچكترها به پارك آبي بروند. در آخر هم مي‌توان سري به مركز خريد Migros MMM  زد.

 

تونك تپه

 

تونك تپه

 

اگر اهل كوهنوردي و طبيعت‌گردي هستيد، مي‌توانيد از تونك تپه با ارتفاع ۶۱۸ متر از سطح دريا بالا برويد و از آن بالا به تماشاي منظره‌ي خيره‌كننده‌ي شهر آنتاليا بنشينيد و زماني را در رستوران بالاي اين تپه صرف كنيد.

 

پارك كارالي اوغلو

 

يكي از بزرگ‌ترين پارك‌هاي شهر آنتاليا پارك كارالي اوغلو است كه مي‌تواند مكان خوبي براي استراحت در ظهرهاي تابستاني داغ باشد. در اين پارك مي‌توانيد ساختمان شهرداري، تئاتر شهر و برج قديمي هيدريليك كولسي را ببنيد.

 

رستوران‌ها و كافه‌ها

 

پس از اينكه مناطق ديدني شهر را بازديد كرديد، ديگر زمان آن رسيده است كه به يك رستوران خوب برويد و خوراك‌هاي تركي و غير تركي را امتحان كنيد.

 

اسب ديوانه

 

يكي از رستوران‌هاي بين‌المللي آنتاليا اسب ديوانه است. اين رستوران از ساعت ۲۱ تا نيمه شب برنامه‌هاي ويژه‌اي تحت عنوان "ساعت‌هاي شاد " دارد.

 

غذاخوري سراسر

 

اين غذاخوري در يك عمارت ۳۰۰ ساله واقع شده است و فضاي آن يكي از جاذبه‌هايش محسوب مي‌شود.

 

لونژ وانيل

 

لونژ وانيل در شهر قديمي كاليسي واقع شده است. فضاي زيبا و هيجان‌انگيز اين رستوران با تم عثماني به شيوه‌ي مدرن ساخته شده است و در منوي آنها خوراك‌هاي ايتاليايي هم سرو مي‌شود.

 

سرآشپز بزرگ (بيگ شف)

 

بيگ شف

 

بيگ شف يكي از رستوران‌هاي زنجيره‌اي تركيه است كه يكي از شعبات آن در آنتاليا و رو به دريا واقع شده است. در منوي اين رستوران مي‌توان خوراك‌هاي تركي و بين‌المللي را يافت. طراحي اين رستوران كاملا مدرن و به روز است.

 

زاروري

 

زاروري يك رستوران كوچك و دنج با فضاي رومانتيك است. در اين رستوران مي‌توانيد از فضاي كلاسيك و موسيقي جاز به علاوه‌ي يك شام بي‌نظير لذت ببريد.

 

سوشيكو

 

اگر علاقه‌مند به خوراك‌هاي ژاپني، چيني و تايلندي هستيد، حتما سري به سوشيكو بزنيد. اين رستوران در مركز شهر واقع شده است و سرآشپز آن فقط از مواد اوليه‌ي كاملا تازه براي درست كردن غذاها استفاده مي‌كند.

 

رستوران هايال

 

اگر مي‌خواهيد طعم بهترين خوراك‌هاي دريايي را بچشيد، هايال يك انتخاب خوب است. اين رستوران در هتل رامادا پلازاي آنتاليا قرار دارد و رو به بندر واقع شده است.

 

رستوران هايال

 

آنيس

 

اگر اهل خوراك‌هاي گوشتي هستيد، به آنيس برويد و از طعم دودي و كبابي گوشت‌ها لذت ببريد. از نان خانگي و كباب ويژه‌ي اسكندر با آيران (دوغ) بخوريد و لحظات نابي را براي خود رقم بزنيد.

 

آگاثا لژ و بيشتر

 

رستوران آگاثالژ

 

فضاي شيك و مبله‌ي آگاثا لژ و بيشتر، حس اشرافي به شما خواهد داد. خوراك‌هاي اين رستوران به ويژه خورشت عثماني بسيار خوشمزه هستند.

 

نار بيچ بيسترو

 

اين رستوران با فضا و معماري سنتي، هر دو خوراك‌هاي سنتي و بين‌المللي را سرو مي‌كند.

 

ترك‌ها كافه‌هاي سرسبز در محيط‌هاي بيروني را براي نوشيدن قهوه يا چاي دوست دارند. در كافه‌هاي اين شهر انواع چاي گياهان و ميوه‌هاي مختلف سرو مي‌شود.

 

بيگ من و بيسترو

 

اين كافه چشم‌انداز بسيار زيبايي از شهر دارد. در منو، دسرهاي ايتاليايي، قهوه و چاي تركي وجود دارد.

 

خانه كافه

 

خانه كافه

 

خانه كافه را به دسرها و غذاهاي خوشمزه‌اش كه با مواد اوليه‌ي مختص هر فصل ساخته مي‌شود، مي‌شناسند. اين كافه با ظرفيت ۱۵۰ نفري، يكي از كافه‌هاي بزرگ محسوب مي‌شود.

 

مراكز خريد

 

اينطور نيست كه فكر كنيد آنتاليا مقصد خوبي براي خريد نيست. درست است كه از اين نظر به پاي استانبول نمي‌رسد، اما مراكز خريد فراواني از سنتي تا مدرن، از ارزان تا گران دارد كه مي‌تواند تمام سلايق را بخوبي پوشش دهد.

 

بازار اورينت

 

بازار اورينت

 

مهمت ساگون مالك اين بازار فرش است. او در بازارش انواع فرش‌هاي آنتيك، گليم، قالي و ديگر محصولات آنتيك را به فروش مي‌رساند.

 

منطقه‌ي دوسم آلتي

 

در دوسم آلتي در شمال آنتاليا تعداد زيادي فروشگاه و بازار قرار گرفته است. علاقه‌مندان به خريد فرش شرقي مي‌توانند از اين منطقه كالاي مورد علاقه‌اشان را تهيه كنند. فقط به خاطر داشته باشيد كه چانه زدن در تركيه رواج دارد و بهتر است از اين موقعيت استفاده كنيد.

 

بازار قديمي

 

تقريبا تمام شهرهاي توريستي يكي از اين بازارها را دارند. بازارهايي كه هم مي‌توانند به عنوان يك اثر تاريخي به حساب آيند و هم محل خوبي براي خريد كالاهاي سنتي باشند. اين بازار دقيقا روبروي ميدان ساعت قرار گرفته است. خود اهالي آنتاليا هم زياد از اين بازار خريد مي‌كنند.

 

مركز خريد مارك آنتاليا

 

مارك آنتاليا

 

يكي از مراكز خريد محبوب در تركيه به ويژه براي گردشگران ايراني، مارك آنتاليا است. اين پاساژ سال ۲۰۱۳ افتتاح شده و جديدترين پاساژ آنتاليا است. در اين مركز خريد مي‌توانيد به انواع مارك‌هاي تركي و بين‌المللي با قيمت بسيار مناسب‌تر از ديگر مراكز خريد كه در ادامه خواهيم گفت، دسترسي داشته باشيد. به علاوه طبقه‌ي بالاي اين مركز پر از رستوران و كافه است.

 

پاساژ ميگروس

 

يكي از بزرگ‌ترين مراكز خريد در آنتاليا ميگروس است. اين مركز خريد ۱۲۸ بوتيك و مغازه دارد. به علاوه مي‌توانيد پس از خريد در رستوران‌هاي داخل مركز خريد، مدتي را استراحت كنيد و پس از آن هم به سالن‌هاي سينماي آن رفته و از ديدن فيلم‌هاي روز تركيه و دنيا لذت ببريد.

 

اوزديلك پارك

 

اوزديلك

 

اوزديلك هم يك مركز خريد همه چيز تمام در آنتاليا است كه نسبت به مراكز خريد ديگر از استاندارد بالاتري برخوردار است. در اين مركز خريد سالن بولينگ هم وجود دارد.

 

ديپو

 

ديپو اوت لت

 

ديپو سال ۲۰۰۴ تاسيس شد و يكي از بزرگ‌ترين مراكز خريد منطقه‌ي مديترانه است. ديپو يك مركز خريد اوت لت (در مراكز خريد اوت لت، برندها كالاهاي مرتبط به سال گذشته را با تخفيف‌هاي بسيار خوب به فروش مي‌رسانند) است. مشخص است كه بايد در اين مركز انتظار جمعيت فراواني را داشته باشيد.

 

تراسيتي

 

تراسيتي

 

اگر به دنبال يك خريد باشكوه هستيد و مي‌خواهيد اين خريد را در مركز خريدي انجام دهيد كه براي تمام روز شما خدمات و تفريحات مناسب داشته باشد، پيشنهاد ما تراسيتي است. اين مركز خريد پارك مخصوص بازي كودكان هم دارد.

 

دوگو گاراژي

 

به اين بازار برويد و از سبزي‌ها، ميوه‌ها و ادويه‌هاي تركي خريد كنيد. به علاوه مي‌توانيد از صنايع دستي كشور تركيه هم خريد كنيد.

 

هتل‌ها

 

از آنجايي كه كشور تركيه يك كشور توريستي است و شهرهاي گردشگرپذير اين كشور مثل آنتاليا و استانبول تقريبا در تمام فصول سال ميزبان گردشگران از سرتاسر دنيا هستند، تعداد هتل‌هاي آن سر به فلك مي‌كشد.

 

در واقع از هر قشري با هر توانايي مالي كه باشيد، مي‌توانيد براحتي در اين كشور هتل مورد نظرتان را با استانداردهاي جهاني و البته قيمت‌هاي بسيار ارزان‌تر از هتل‌هاي داخلي بيابيد.

 

آنتاليا هم از اين اصل مستثني نيست. در ادامه برخي از هتل‌هاي مشهور اين كشور از گروه خيلي لوكس‌ها تا پايين‌رده‌ها را به شما معرفي خواهيم كرد.

 

هتل‌هاي فوق لوكس آنتاليا

 

بوتانيك اكسكلوسيو ريزورت لارا: شروع قيمت از ۱۰۵۸ يورو

 

بوتانيك اكسكلوسيو ريزورت لارا

 

دِلفين ديوا پريمير: شروع قيمت از ۵۲۲ يورو

 

دِلفين ديوا پريمير

 

دِلفين پالاس: شروع قيمت از ۱۳۹۲ يورو

 

دِلفين پالاس

 

پودينگ مارينا رزيدنس: شروع قيمت از ۵۵۸ يورو

 

پودينگ مارينا رزيدنس

 

آي سي هتل رزيدنس: شروع قيمت از ۱۳۷۸ يورو

 

آي سي هتل رزيدنس

 

هتل‌هاي لوكس آنتاليا

 

ليبرتي هتل لارا: شروع قيمت از ۱۰۴ يورو

 

ليبرتي لارا 

 

مردان پالاس: شروع قيمت از ۱۴۰ يورو

 

مردان پالاس

 

ميراكل ريزورت: شروع قيمت از ۱۰۷ يورو

 

ميراكل ريزورت

 

دِلفين ايمپريال: شروع قيمت از ۹۹ يورو

 

دلفين ايمپريال

 

ونيزيا پالاس: شروع قيمت از ۹۸ يورو

 

ونيزيا پالاس

 

هتل‌هاي متوسط رو به بالا آنتاليا

 

ريكسوس دان تاون: شروع قيمت از ۴۹ يورو

 

ريكسوس دانتاون

 

آكراباروت: شروع قيمت از ۵۲ يورو

 

آكراباروت

 

توپكاپي پالاس: شروع قيمت از ۶۳ يورو

 

توپكاپي پالاس

 

تايتانيك بيچ لارا: شروع قيمت از ۷۷ يورو

 

تايتانيك بيچ لارا

 

مرمره: شروع قيمت از ۴۳ يورو

 

مرمره

 

شروود بريز ريزورت : شروع قيمت از ۴۹ يورو

 

شروود بريز ريزورت

 

هتل‌هاي متوسط آنتاليا

 

آلپ پاشا هتل: شروع قيمت از ۳۰ يورو

 

آلپ پاشا هتل

 

توتاو آداليا آلارا: شروع قيمت از ۱۹ يورو

 

توتاو آداليا

 

آي سي هتل ايرپورت: شروع قيمت از ۲۷ يورو

 

آي سي هتل ايرپورت

 

اوتانتيك بوتيك: شروع قيمت از ۳۱ يورو

 

اوتانيك بوتيك

 

لاتانيا سيتي هتل: شروع قيمت از ۲۵ يورو

 

لاتانيا سيتي هتل

 

هتل‌هاي پايين‌رده آنتاليا

 

اسكار بوتيك: شروع قيمت از ۱۷ يورو

 

اسكار بوتيك

 

كامل پانسيون: شروع قيمت از ۱۱ يورو

 

كامل پانسيون

 

آله بوتيك: شروع قيمت از ۱۴ يورو

 

آله بوتيك

 

سانتا مارينا: شروع قيمت از ۱۹ يورو

 

سانتا مارينا

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.