جاذبه هاي گردشگري كيش

۳ بازديد

پاموك كاله (پاموك قلعه)

پاموك كاله در زبان تركي به معني قصر پنبه اي ميباشد چشم اندازي زيبا و غيرواقعي در غرب تركيه ساخته است كه به خاطر شيب هاي پله اي سفيد همچون برفش معروف شده است. اين شيب هاي پلكاني از ماده تراورتن بوجود آمده اند. اين ماده يك سنگ رسوبي است كه از آب معدني چشمه هاي آب داغ رسوب مي كند و به اين شكل در مي آيد. آدميان در هزاران سال گذشته در اين آب ها شنا ميكردند هيراپوليس شهر باستاني يوناني كه به واسطه پادشاهان پرگامون روي چشمه هاي آب داغ بنا شده است. خرابه هاي حمام ها، معابد و بناهاي تاريخي در اين مكان به چشم ميخورد . براي ديدن از اين منطقه زيبا با تور آنتاليا همراه شويد .


شهر تاريخي ميسيس آنتاليا :

اگر به آنتاليا سفر كرديد ،كمي جلوتر از جاده آدانا در حوالي شهر اسكندرون و در نزديكي ياكاپينار شهري با نام ميسيس قرار گرفته است كه از ديدني هاي آنتاليا ست . از ويژگيهاي اين شهر قرار گرفتن آن در سر راه جاده ابريشم است. در ميسيس و اطراف آن در نگاه اول ويرانه هاي دوران روميان از جمله سنگفرش موزائيكي كه متعلق به قرن چهارم ميلادي است به چشم مي خورد. در اين سنگفرش كشتي نوح و حيوانات داخل آن نيز به تصوير كشيده شده است. كمي آنطرف تر و در امتداد جاده، ويرانه هاي تاريخي ييلان كاله و كاخ شاهمران برفراز كوهي سنگي به شكلي كه كاملاً بر روي رودخانه جيحان قرار گرفته است ، كه از جاهاي ديدني آنتاليا ست ، ارز اندام ميكند. در قسمت جنوبي ييلان كاله و در منطقه سيركلي به جنبه كاري هاي انجام شده توسط هئيت هيت ها نماينگر آن است كه موواتاليش در طول مسير حركتي خود به كشور مصر در منطقهسيركلي سري زده و در آنجا توقفي نيز داشته است .اين مكان براي گردشگران تور آنتاليا بسيار ديدني خواهد بود.

 


غار داملاتاش :

غار داملاتاش مكان مناسبي است براي گردشگران كه در آن علاوه بر ديدن مناظر خارق العاده طبيعي امكان ديدن  سنگهائي تغيير شكل  يافته نيز وجود دارد. در اين غار ديوارهاي سنگي كه  به طرز خارق العاده اي در طول زمان تغيير شكل داده تصاوير بسيار زيبايي را خلق كرده اند.در همين محدوده موزه باستان شناسي و قوم نگاري نيز وجود دارد كه بازديد از آنها نيز خالي از لطف نمي باشد. (اين موزه همه روزه بجز روزهاي دوشنبه جهت بازديد گردشگران باز مي باشد). از مكانهاي ديدني ديگر اين منطقه 3 غار دريائي بنام هاي فسفرلوماعارا  به معناي غار فسفري با تركيبات سنگي درخشان و شب تابي كه در خود جاي داده استوكيزلارماعاراسي غار دخترها كه در گذشته محل نگهداري اسراي زن توسط دزدان دريائي به شمار مي آمده است و  عاشيك لا ر ماعاراسي مي باشد كه دسترسي به اين 3 غار با قايق امكان پذير خواهد بود . براي ديدن از اين مكان تاريخي با تور آنتاليا همراه شويد .

 

مقبره آهي يوسف آنتاليا : 

 

 

 

از ديدني هاي آنتاليا ، مقبره آهي يوسف است كه واقع در محله سلجوق كوچه مرمرلي آنتاليا مي باشد و در سال ۱۲۴۹ با نام آهي يوسف بنا شده است. از سنگ ساخته شده و مسجدي كوچك به شكل مربع مي باشد. در قسمت جنوب مسجد و در ميان ديوار هاي قلعه مقبره آهي يوسف قرار دارد كه مورد احترام مردم آنتاليا مي باشد . اگر به مكان هاي تاريخي علاقه مند مي باشيد حتما از اين مقبره در آنتاليا ديدن فرماييد.

 شهر كمر :

 

 

شهري است كه در 40 كيلومتري آنتاليا قرار دارد و به علت فراواني منابع آب شيرين ،مقدار شوري آب چندان بالا نيست. نام كمر از ديوار بلندي كه براي جلوگيري از ورود سيل به داخل روستا ساخته شده گرفته شده است.كمر شهري تازه شكل گرفته نزديك آنتاليا است كه مخصوصا براي توريست ها ساخته شده.اين شهر داراي هتل هاي مجلل ، رستوراه ها ، كافه هاي متعدد ، سواحل زيبا ، ويرانه هاي تاريخي ، و البته بازارهاي جالب است آب و هواي اين شهر معتدل است و تابستاني طولاني دارد.به دليل داشتن مناظر طبيعي فوق العاده زيبا و همچنين آب زلال و نسبتا شيرين همه ساله مورد بازديد توريست هاي زيادي قرار گرفته است و استفا ده از درياي آن بهترين راه ،گشت با كشتي است كه هم فرصتي براي لذت از مناظر زيباي آنجا وهم فرصتي براي شنا كردن در آب زلال دريا را به شما خواهد داد وهمچنين لحظات زيبا و رويا يي در انتظار كساني كه علاقه مند به غواصي در آبهاي زيباي مديترانه مي باشند. تفريحگاه مجهز و ساحلي كمر به افراد علاقمند به ورزش هاي آبي از جمله قايقراني و دريانوردي اين امكان را ميدهد تا به خليج ها و سواحل بكر موجود در منطقه جنوبي شهر رفته و از مناظر ديدني آن لذت ببرند. در قسمت شمالي اين تفريحگاه پله كانهائي تعبيه گرديده است كه شما را مستقيماً به ساحل متصل مي كند. ساحل منطقه كمر ساحلي با پرچم آبي است. واژه پرچم آبي از سوي اتحاديه اروپا اعطا گرديده و درمعناي مناطقي كه داراي سواحل پاك و تميز هستند استفاده ميگردد. اگر علاقه به قايقراني و شنا در آبهاي زيباي مديترانه داريد با تور آنتاليا همراه شود.

 

 مطالب مرتبط:

  تور آنتاليا تابستان 96

تور آنتاليا تير 96  

تور آنتاليا مرداد 96   

تور آنتاليا شهريور 96  

  تور آنتاليا پاييز 96 

  تور آنتاليا مهر 96 

تور آنتاليا آبان 96  

تور آنتاليا آذر 96 

تور آنتاليا زمستان 96 

تور آنتاليا دي 96 

تور آنتاليا بهمن 96 

تور آنتاليا اسفند 96

تور آنتاليا نوروز 97   

تور آنتاليا از شيراز

تور آنتاليا از اصفهان

تور آنتاليا از مشهد

تور آنتاليا از كرمانشاه

تور آنتاليا از تبريز

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.